Çocukların en önemli tüketiciye dönüştüğü günümüzde, onların izlediklerini analiz edebilmeleri ve bilinçaltı mesajları okuyabilmeleri çok kıymetli bir kazanım.
Bu sebeple, Medya Okuryazarlığı dersinde bu ay yönetmen Doğa Kılcıoğlu, 5. sınıf öğrencilerlimizle çeşitli reklamları analiz ederek öğrencilerimizin bu konuda farkındalık geliştirmeleri için sohbetler gerçekleştirdi.
Cinsiyetçi söylem, nefret suçu, ayrımcılık, cinsiyetçi küfür, ürün yerleştirme gibi birçok kavramı da öğrenen öğrenciler, kadınlara yönelik ürünlerin reklamlarını izleyip, kadının toplumdaki yeri ve konumlanışı üzerine tartıştılar.
Barındırdığı cinsiyetçi yaklaşım sebebiyle geri çekilen reklamları izleyen öğrenciler, neden geri çekildiğiyle ilgili fikir yürütüp, bir reklamın ve ona karşı duruşun nasıl bir sosyal etkisi olabildiğini gördüler.
İzledikleri filmlerde de ürün yerleştirmeler üzerine farkındalık kazanan öğrenciler böylece pasif izleyiciden aktif ve sorgulayan izleyiciye doğru bir bilinç kazandılar.