Eğitimde Sistem Düşüncesi Yöntemleri Kullanarak Tablo Analizleri
5. sınıf öğrencileri Medya Okuryazarlığı dersinde bu ay Eğitimde Sistem Düşüncesi yöntemleri kullanarak tablo analizleri yaptılar.
Edward Hopper adlı ünlü Amerikalı ressamın bir tablosuna farklı gözden bakmayı, detayları, renklerini, bize iletmek istediği duyguları irdeleyen öğrenciler, kendi gözlemlerini sınıf arkadaşları ile paylaştılar.
Şubat ayında öğrencilerin yaptıkları bir diğer çalışma da kendi çektikleri röportajları ve stop motion filmleri sınıf arkadaşlarıyla paylaşıp filmler üzerine tartışmak oldu. Röportaj teknikleri ve röportajı yapılan kişinin telif hakkı ve mahremiyetiyle ilgili bilgilendirilmek de yapılan etkinliğin bir diğer kazanımı oldu.
Öğrenciler, Tersyüz adlı animasyon filmden parçalar izleyip, duyguların sebebi ve sonuçları üzerine tartıştılar ve bu duyguların ergenliğe yaklaşırken nasıl yaşandığıyla ilgili kendi deneyimlerini paylaştılar.